Olen ehkä joskus ennenkin kirjoittanut internetliittymäfirmasta, jonka kanssa asiat ei aina toimineet kuten piti. Tänään tulin kotiin reissusta ja postissa oli tällä kertaa tullut lasku suljetusta liiittymästä. Tämän nimeltämainitsemattoman firman kanssa olen ollut sukset ristissä harva se kuukausi. Ja uskallan väittää, että vika ei ole ollut minussa.

Muutin joulukuun alusta uuteen osoitteeseen ja samalla selvitin mahdollisuudet vaihtaa internetliittymän tarjoajaa. Valitettavasti vaihtoehtoja ei ollut monia, vaikka asun pääkaupunkiseudulla, ja hinnat kilpailutettuani jouduin tyytymään samaan vanhaan liittymän tarjoajaan. Ei olisi kannattanut. Liittymän muutosta tehdessäni kerroin puhelimessa asiakaspalvelijalle, että olen pettynyt heidän palveluihinsa, mutta koetetaan vielä kerran. Asiakaspalvelija oli oikein mukava ja toivoi, että jatkossa menisi paremmin heidän kanssaan. No, eipä mennyt.

Sain tekstiviestin liittymän avauksesta päivänä, jona liittymän piti avautua uudessa osoitteessa. Liittymä ei kuitenkaan toiminut vielä kahden tunninkaan päästä viestistä. Soitin tekniseen tukeen. Siellä asiaa aikansa ihmeteltyään tekninen tuki totesi, että eihän liittymäni voi toimia, kun avausta ei ole suoritettu loppuun.  Odotelkaa rauhassa tämä päivä. Siis mitä...? Tekninen tukihan on maksullinen palvelu. Maksoin siis siitä, että minulle ilmoitetaan liittymä avatuksi, mutta sitä ei ole avattu ja tämän vuoksi soitan tekniseen tukeen. Okei, ajattelin että siinä kaikki tällä kertaa. Mutta mutta...

Tänään siis sain laskun vanhasta liittymästä ja asiaa hieman selvitettyäni selvisi, että minulla onkin kaksi liittymää. Tarjoan siis liittymän myös vanhan osoitteen uusille asiakkaille. Valitettavasti tämän nimeltämainitsemattoman firman asiakaspalvelu ei ole auki tänään, jotta olisin voinut selvittää asian. Lienee heidän onni, sen verran adrenaliinitasoni nousi tämän laskun ansiosta. Toivon mukaan asiakaspalvelussa osataan edes anteeksi pyytää tällä kertaa...