Liikuntaprojekti etenee hitaasti, mutta varmasti.

Olen päättänyt kävellä työpaikan rappuset joka aamu ja ilta. Työpaikkani sijaitsee neljännessä kerroksessa. Joten kun menin sinne työhaastatteluun, olin ihan punainen ja läähättävä. En nimitttäin uskaltanut silloin ajaa vanhalla hissillä. Sittemmin olen kesäkuun ajellut hissillä, mutta lopetin ajelun jo heinäkuussa. Huomasin, että tasan sama aika menee hissillä tai kävellen. Miksi siis en polttaisi omia kaloreitani sähkövoiman sijaan?

Töihin menen aina bussilla, joka lähtee kotiovelta ja siitä tavasta en aio luopua. Aamut kun ovat vähän vaikeita minulle... Mutta takaisin tullessa valitsen ajan säästämiseksi ja nykyään ihan itseni pakkokuntoiluttamisen vuoksi bussin, joka menee kilometrin päästä. Eli siinä tulee "jo" 5 km viikkoon. Ei ehkä oikein huima tulos, joten pitää miettiä jotain lisää. Tänään ajattelin, jos jäisi bussissa aikaisemmalla pysäkillä pois. Siitä tulisi ehkä toinen kilometri lisää. Ja kun itsensä saisi bussista ulos kammettua, niin sen jälkeen olisikin vaan pakko kävellä... =)

Minä aina vähän harmittelen, etten katso uutisia. Siispä eikun uutisia katsomaan ja niitä katsoessa voi hyvinkin tehdä muutamat vatsalihakset ja miksei vähän selkälihaksiakin? Siitä se alkaa.

Lisäksi olen muutenkin päättänyt aloittaa terveellisemmän elämän. Tällä kertaa ihan ilman paatosta ja lupauksia kieltäytyä kaikesta hyvästä, kärsiä ja kuihtua. Ei suinkaan. Minulla ei ole pienintäkään aikomusta lakata nauttimasta elämästä tai laihtua. Mutta...

Olen juonut kahvia viime aikona ihan liikaa ja se kostautuu levottomina öinä, ihmeellisinä painajaisina ja väsymyksenä päivällä. Eli vaikutus on juuri päinvastainen kuin pitäisi. Eli nyt pitää palata ruotuun, kuppi kahvia päivässä saa riittää, ellei ole ihan erityinen päivä (eli en jaksa ilman kahvia päivää loppuun). Kahvin sijasta alan kiskoa vettä hillittömät määrät, koska nestehukka väsyttää. Toisaalta ihokin voi paremmin, kun huolehtii riittävästä veden juonnista.

Kasviksia pitää lisätä meikäläisen ruokavalioon. Nuudelilinja ei vetele! Varmasti väsyttää, kun ei syö riittävästi kasviksia ja hedelmiä. Eli töihinkin aina yksi hedelmä ja porkkana tai kasvisjuttu mukaan. Liikaa jos syön kasviksia, kuten viime viikolla fetasalaattia, on seurauksena aika ikävät vatsanväänteet. Eli kohtuus kaikessa. Kasvisruokia kannattaisi muutenkin tehdä enemmän ja ennen kaikkea kotitekoisia ruokia. Alkaa jo nuo kaupan einekset tökkiäkin, kun olen niitä niin paljon viime aikoina syönyt.

Mutta nyt katsomaan uutisia ja syömään viikonlopusta tähteeksi jäänyttä dalia ja riisiä.