Eilen olin ensimmäistä kertaa Etnobik-tunnilla. Tanssimme melko yksinkertaista koreografiaa reggaen tahtiin. Pääroolissa oli selän ja hartiaseudun lihakset. Ehdottomasti niitä lihaksia, joita minun pitäisikin liikuttaa työn rasituksen tasapainottamiseksi. Yllättävää oli, että selkäni ei pannut juurikaan hanttiin, vaikka saikin melkoista kyytiä. Vielä mukavampi todeta, että aamustakaan selkä ei ole kipeä. Hartian lihakset kyllä ovat maitohapoilla, mutta se ei ole ollenkaan niin huono asia.

Innostuin tanssitunneista todella paljon. Mieli tekisi haalia niitä lisää. Mutta jospa nyt yhdellä näin alkuun. Etnobik-tunnit ovat kuin yllätysmuna. En todellakaan ajatellut, että tanssisimme reggaekoreografian ekalla Etnobik-tunnilla. Ajattelin jotain itämaisempaa. Mutta reggae oli tosi kivaa. Innolla odotan, mitä kivaa ensi kerralla!

Se täytyy vielä todeta, että Etnofitness-salit ja muut tilat ovat sisustettu juuri niin kivasti kuin heidän nettisivut antaa ymmärtää. Useinhan kuvat voivat olla todellisuutta kauniimpia. Ihastelin pukuhuoneen, aulan, jopa WC:n pieniä sisustuksellisia yksityiskohtia. Sisustajalla on ollut erittäin selkeä näkemys asiasta, mitä tekee. Ihanan raikas ja eksoottinen tunnelma, rohkeita värejä, silkkikukan terälehtiä ja tummia punoskoreja yms.

Olen tyytyväinen, että olen löytänyt tuollaisen paikan kunnon kohotukseen. Minun makuun kun ei oikein sovi ryppyotsainen pakertaminen. Liikunnan pitää olla hauskaa ja tanssi, jos mikä, on hauskaa.