Pirjo kommentoi edelliseen kirjoitukseen, että tämä "Tänään olen onnellinen, koska..." -aihe on erityisen hyvä. Niinpä tuossa herätessäni ajattelin pitkästä aikaa kirjoittaa tästä. On niin paljon helpompaa marista asioista, jotka ei ole hyvin, kun miettiä asioita jotka ovat hyvin. Vaikka kymmenen asiaa olisi hyvin, niin silti aina löytyy yksi, joka ei ole. Eilinen virsi oli tämänlainen:

Liikaa tiskiä, liikaa läskiä,
liikaa pölyä ja roskia.
Toisilla on aikaa,
toisilla ei.
Jos oli aikaa,
niin joku sen vei.

Mieheni kommentoi eiliseen marinaani, että joko haudon itsemurhaa. Tähän lakonisesti vastasin, että "Joo, joo, tapa on vaan vielä päättämättä." (Älkööt nyt kukaan säikähtäkö mielenterveyteni puolesta, tämä on vain tämmöistä mustaa huumoria.)

Sitten asiaan. Viimeisin listaamani onnellisuusaihe oli 46., joten aloitetaan 47:stä. Saatan toistaa itseäni, mutta mitä väliä? Jos olen joka päivä onnellinen samoista aiheista, ei se haitanne ketään.


47. Sain nukkua pitkään. Toiset nukkuvat vielä, mutta minulle 7.30 on todella pitkään, koska normaalisti herään viiden maissa työpäivinä.

48. On sunnuntai ja tänään ei tarvitse lähteä minnekään, paitsi koiran kanssa ulos.

49. Eilen on siivottu ja päivän ainut projekti on tiskivuori keittiössä.

50. Kävin eilen salilla.

51. Olen terve.

52. Lähimmäiseni, sukulaiseni ja ystäväni ovat terveitä. Kukaan ei ole ainakaan vakavasti sairas.

53. Koirani on terve.

54. Koirani on maailman hyväluonteisin hauva. Niin paljon kun puhutaan ongelmakoirista ja koiraongelmista.

55. Minulla on mies, tyttö, poika ja koira. Eli kaikki mitä täydelliseen perheidylliin tarvitaan. (No, voishan koiralla olla kaverina vaikka kissa.)

56. Minulla on ihan kiva työpaikka.

57. Miehelläni on työpaikka.

58. Lapsillani on ystäviä.

59. Minulla on ystäviä. Muutimme tänne Espooseen Savosta muutama vuosi sitten ja kotiutuminen ei ollut itsestään selvää. Mutta niin vaan on saatu kaikki hyviä ystäviä ja täällä on ihan kiva asua.


Siinä 13 syytä olla marisematta. Monella asiat on niin paljon huonommin. Nyt syön jotain aamiaista ja sitten suuntaan koiran kanssa ulos. Toivottavasti siellä olisi hieman taukoa vesisateessa, jotta päästäisiin pidemmälle kuin korttelin ympäri.