Joululomalla kuntosalilla käynti jäi väliin, koska olin reissussa ja flunssassa kaiken lisäksi. Eilen kävin sitten pitkästi aikaa salilla ja odotukset olivat korkeat. Ajattelin, että reilun palautumisviikon jälkeen kaikki tuntuisi helpommalta ja lihakset olisivat salaa kasvaneet. Ja katin kontit! Koko kroppa tuntui olevan jotenkin jumissa ja liikkeet tuntuivat raskailta. Kahlasin kuitenkin kuntosaliohjelmani kiltisti läpi.

Vaaka todistaa, että jotain on kuitenkin kasvanut. Valitettavasti kyseessä taitaa olla lihasten sijaan läskikerros. Pikaisen laskutoimituksen tulokseksi tuli, että sekä koiralla että minulla on sellaiset 5 % ylimääräistä läskiä kehossa. Eli ruokavalio hieman tiukempaan tarkkailuun. En kylläkään ihmettele omaa painonnousuani yhtään. Jos on viikon tekemättä mitään ja syö niin paljon kuin maha vetää, siinä sivussa reilusti myös suklaata ym. ravitsevaa, niin onhan se kumma jos ei mitään tapahdu. Mutta äkkiähän pari kiloa lähtee, kun pääsee normaaliin arkirytmiin eli syö, kun ehtii (jos ehtii).

Olen löytänyt uuden himon kohteen, aivan sattumalta. Poikani sai lahjaksi salmiakkisuklaata, joka häneltä jäi syömättä. Muut perheenjäsenet myös kieltäytyivät moista herkkua suuhunsa pistämästä, joten minun kohtalokseni jäi vetää koko suklaalevy yksinään. Salmiakkisuklaa ei kuulosta houkuttelevalta, mutta se on sitä. Ihana, valuva salmiakkitäyte kuorrutettuna herkullisella suklaalla. Nam! Älkää tuoko tätä suklaata minun lähelle, yritän pudottaa painoa normaalilukemiin. =)