Ajattelin laittaa nämä syyt numerojärjestykseen ja roikottaa kaikkia mukana, ettei totuus unohtuisi. Sitä paitsi olen todella hajamielinen, joten todennäköisesti muuten jo viikon päästä alan toistaa itseäni. =)  Olisi helppo sylkäistä kymmenen hyvää syytä tänään ja huomenna miettiä, että eipä sitten muita syitä enää olekaan. Sen sijaan ajattelin kuitenkin harjoitella itsehillintää ja laittaa tasan tarkkaan yhden syyn päivässä.

Mietiskelin tuossa onnellisuuden syitä pohtiessani, että asiat jotka eivät tee onnelliseksi millään tavoin, ovat oikeastaan aika turhia. Sellaisista asioista kannattaa pyrkiä luopumaan. Asioita voi kyseenalaistaa. Esimerkiksi olenko onnellinen sähköstä? Jos ei ole varma asiasta, kannattaa kokeilla elää muutama päivä ilman. Luulen, että tällä tavoin löytyy monia syitä olla onnellinen. Sellaisia pieniä itsestäänselvyyksiä, joita ei muuten tajuakaan.

1. Tänään olen onnellinen, koska olen saanut kaikki opintolainani maksettua.

2. Tänään olen onnellinen, koska minulla on työpaikka.