Päätin sitten, etten mene vanhempainyhdistyksen kokoukseen. Niin hyödyllistä kuin toiminta vanhempainyhdistyksessä olisikin -mutta ei meidän perheelle. Lapseni tarvitsevat minun apuani läksyjen teossa ja muutenkin läsnäoloa. Minä tarvitsen unta ja rauhoittumista, enkä jaksa lähteä puheita kuuntelemaan. Vaikka syyllisyyshän siitä iskee.

Tuo syyllisyys on varmasti joka äidin ikuinen seuralainen. Ei sillä, kyllä se pitää seuraa monille miehillekin. Minä ajattelin listata syyllisyysTop10 listan tähän. Eli millaisista asioista poden tällä hetkellä syyllisyyttä:

1. Olen liian vähän läsnä lapsilleni ja harrastan liian vähän heidän kanssaan. En jaksa paneutua kuuntelemaan kaikkia heidän tarinoitaan, vaan vastailen hajamielisesti "joo, joo".

2. Liikun aivan liian vähän. Takareidet tuntuvat olevan niin pahasti jumissa, että pakko olisi venytellä. Tämä ilmeisesti seurausta jatkuvasta satulatuolissa istumisesta.

3. Vietän liikaa aikaa netissä JA en lue kaikkia ystävieni ja ystävien ystävien blogeja ym. toisten rakentelemia sivuja. Eli samalla kun koen olevani netissä liikaa, koen etten ole tarpeeksi!

4. Nukun liian vähän, koska touhuan kaikkea muuta.

5. En ole siivonnut kunnolla ties kuinka  pitkään aikaan ja kämppä on melkoisessa kunnossa. Tietäähän sen, kun pari lasta täällä keskenään iltapäivällä mellastaa. Tai välillä niitä lapsia on paljon enemmänkin.

6. Koen olovani yksinäinen ja syytän siitäkin itseäni. Mitäs en mene ja etsi lenkkikavereita tuolta pihalta, vaan istun täällä kotona.

7. En opiskele tarpeeksi töissä tarvittavia asioita, vaan teen vapaa-ajalla ihan muuta kuin työjuttuja.

8. Osaisin hindiä varmasti paljon paremmin, jos lukisin sitä aktiivisemmin joka päivä, enkä nukkuisi bussissa kuten tänään.

9. En ole saanut World Song Festival-biisejä kuunneltua loppuun. Minua ei vaan ole huvittanut.

10. Olen typerä, kun pohdin joutavia asioita, enkä pane elämääni parempaan ruotuun.

Tässäpä tämän päivän marinat. Kylläpä helpotti kummasti, kun sain valittaa. Nyt alkaa jo tuntua, että olen ihan hyvä ihminen. Voisin vaikka tehdä toisen listan, miksi olen hyvä ihminen. Mutta ehkä toinen kerta =)