Minua on alkanut vaivaamaan oma huono kirjoitustyylini. Ystäväni sanoessa, minulla on saksalainen sanajärjestys. Tai en minä tiedä, koska en ole saksaa lukenut. Ystävälläni oli kuitenkin samanmoinen tapa syytää sanoja hassuun järjestykseen jatkuvasti ja järjestelmällisesti. Minä olen huomannut itseäni vaivaavan saman ongelman. Jälkeenpäin järjestelen sanat suomen kieliopin mukaisesti. Mutta onko päässä vikaa, jos sanat tulevat väärässä järjestyksessä vai onko kyse eri asioiden painotuksesta?

Toinen ongelma kirjoituksessani on sama, mikä vaivannee useimpia amatöörikirjoittajia. Toistelen pieniä täytesanoja ja parhaaseen lauseeseen niitä on päässyt jopa kolme samaa sanaa! Puhekielessähän täytellään puhetta pikkusanoilla, mutta tekstissä ne tekevät siitä raskassoutuisen. Puhun nyt tällaisista sanoista kuten "todella(kin), tosi, kaikki, mutta, jotta, sitten, sen jälkeen, -han, -hän, -kin...". Tiedätte varmaan, mitä tarkoitan?

Tekisi mieli mennä kielenhuoltokurssille. Haluaisin oppia kirjoittamaan paremmin, sujuvammin ja elävämmin. Nyt täytynee kuitenkin mennä tiskipöytää siivoamaan ja muita kotihommia touhuamaan.