Suokaa anteeksi, että hyppäsin unelmasta numero 8 suoraan numeroon 2. Tämä on juuri tyypillistä minulle, että hypitään jutusta toiseen mielialan mukaan eikä mennä tasaisen yksitoikkoisesti samaa rataa.

Toinen unelmani oli siis onnellinen ja vahva parisuhde, joka kestää pahimmatkin myrskyt elämän tuulissa. Silloin kun tyyntä, on helppoa olla onnellinen. Kun kaikki menee parisuhteessa oman mielen mukaan, on helppoa rakastaa. Mutta välillä taas elämä muistuttaa, ettei kaikki ole aina yhtä auvoista.

Eilen emme taas löytäneet yhteistä näkemystä asioista kultani kanssa ja alkoi hermostuttaa. Miksi miehet ovat aina niin miehiä? Tämä asettaa omat haasteensa parisuhteelle. Minä olen tyypillinen nainen. Tai se on väärin sanottu, koska arvaan että nyt älähtää aika monet naiset. Mutta jokatapauksessa hauska testaa sukupuolesi-testikin sanoo, että olen liikaa nainen! Haluan, että mies kohtelee minua naisena, hellii ja imartelee, hyväksyy minun virheet ja jaksaa kannustaa kaikessa mitä teen. Minä inhoan vaatimuksia, mutta jos minulta kauniisti pyydetään, olen valmis tekemään melkein mitä vaan mieheni eteen. Asiat itsessään eivät ole niin tärkeitä, kuin tapa miten ne esitetään ja miten niitä käsitellään.

Kultani on mies. Hän on aivan ihana ja rakastettava ja yleensä ajattelenkin, että hän on jotain erityisen ihmeellistä. En ole tätä mielipidettäni edelleenkään muuttanut, mutta joskus sapettaa ne miehiset ominaisuudet. Mieheni ei ymmärrä tätä tunnejuttua. Hän sanoo asiat hyvin suoraan välillä ja hän haluaa käsitellä vain tosiasioita. Hän inhoaa tunteilua, jos kokee sen olevan negatiivista, ja vetoaa vain älyllisiin puoliin. Hän väittää, että naisen pahin ase on kyyneleet. Se saa miehen aivan avuttomaksi ja siksi mies ei voi sietää itkevää naista. Naiselle itku on vain tapa purkaa pahaa oloa ja minä ainakin joskus nautin itkemisestä ja sen puhdistavasta vaikutuksesta.

Eilen meidän keskustelussamme meni sukset niin pahasti ristiin, että tajusin, ettei niitä samana päivänä suoraksi saa. Senkin tiedän kokemuksesta, että pian kaikki on taas hyvin. Mutta minun nähdäkseni ongelman ydin oli vain se, että minä halusin häneltä ainoastaan sympatiaa hankalassa tilanteessa, mutta hän koki että vaadin häneltä jotain mitä hän ei halunnut tehdä. Aamullakin vielä olin pahalla tuulella ja mietin, että olisiko elämä helpompaa naisen kanssa? Kun miehet tuntuu välillä niin hankalilta otuksilta. Mutta en oikein usko, että olisi. Pienen tytön ja pojan äitinä olen huomannut varsinkin tyttäressäni välillä niitä samoja naismaisia oikkuja kuin itselläni on. Nämä piirteet toisessa ovat suunnattoman ärsyttäviä. Ehkä se kertoo jotain siitä, ettei ole vielä ihan sinut itsensä kanssa?

No jokatapauksessa, tämän takia naiset tarvitsevat naisia ystävikseen. Koska joskus mies vain ei voi ymmärtää naista ja se on luonnonlaki. Mitä sitä miestä siitä syyttämään, minkä hän itselleen voi? Tällöin on hyvä olla ystäviä, joille voi kertoa naistenjuttuja ja joilta voi saada kaipaamansa tukea.

Asia nyt hieman levisi käsistä ja mentiin aika kauas unelmasta. Mutta palataan nyt asiaan. Minä haaveilen vahvasta ja kestävästä parisuhteesta. Tällaiset päivät koettelevat suhdetta ja eivät ole kovin kivoja kenellekään. Mutta toisaalta juuri ne vahvistavat parisuhdetta ja auttavat oppimaan tuntemaan toista lisää. Minä en halua monia pintapuolisia suhteita, en halua tuntea ihmisiä laajasti. Minä haluan mennä syvemmälle, niin parisuhteessa kuin ystävyyssuhteissakin.

Jotain olen jo tähän päivään oppinut tästäkin suhteestani. Kun hän eilen pyysi, voidaanko lopettaa puhelu, sanoin että se on parempi. Yleensä halusin aina selvittää riidat heti, vaikka mikä olisi. Vaikka toinen ei halunnut selvittää heti, vaan hän alusi erätauon. Tästä ei yleensä hyvää seurannut. Nyt älysin, että parempi on antaa olla. Selvitämme asian sitten, kun molemmat ovat ensin käsitelleet asiaa mielessään ja on valmiita jatkamaan keskustelua. Kultani on myös oppinut jotain minusta. Tai ehkä hän on vain minuun enemmän rakastunut kuin aikaisemmin ;-) Koska hän ei enää uhkaa erolla, jos meille syntyy pientä tai suurempaa erimielisyyttä. Joten kehitystä on selvästi tapahtunut molempiin suuntiin.

Äh, tulipa pitkä tarina... Kunhan mietin asiaa, saatan taas mennä sormeilemaan tätä tekstiä. Mutta lukekaan nyt tämä, jos ehditte =)