Viime aikoina olen taas kuunnellut, miten ihmiset valittavat kiloistaan. Minua ei tätä nykyä moinen vaivaa. Painoni pysyy kurissa kiireisen työn ja kehnon keittotaitoni avulla kuin itsestään. Sitä paitsi minulla ei ole massaa lisääviä lihaksia.

Sain eilen tulokset lääkäriltä. Minulla ei ole selkärankareumaa. (Mistä lie se iriitti sitten iskenyt.) Sen sijaan minulla on kulumaa ja kiertymää selkärangassa. Hoitona liikunta. Voi hitsin pimpulat! Lenkkeily ja tanssi ei riitä, vaan lihaksia pitäisi jostain hankkia. Kelaan koko ajan mahdollisuuksiani kuntosalilla käyntiin ja lueskelen salien sivuja. Olisihan se hienoa, että ohjaaja tekisi minulle sopivan ohjelman, jota sitten treenaisin ja pian olisi pyykkilautavatsa ja allit lakkaisivat lepattamasta. Minä olen luopunut ulkonäköpaineista, mutta  terveyden takia olisi ryhdistäydyttävä. Sitä paitsi on liian noloa menoa omalääkärille uudestaan, jos en ole saanut yhtään mitään aikaiseksi.

Mutta kenellä on liikaa aikaa, voisiko minulle lahjoittaa sellaiset pari tuntia/vrk? Laittaisin toisen kuntoiluun ja toisen nukkumiseen.